Naotora Junmai Ginjo Nama - 720ml
Product informatie "Naotora Junmai Ginjo Nama - 720ml"
Naotora Junmai Ginjo Nama is de aangepaste versie van de meer robuuste Ki-Ippon broer. Een lager alcoholpercentage en minder uitgesproken maar wel met het levendige karakter van ongepasteuriseerde sake. Weelderige volle neus en smaak met witte peer, anijs, rozen, druiven en aardbei. Relatief veel umami en zuren voor een Ginjo sake die compleet in balans zijn.
Een heerlijke fijne afdronk die mooi blijft hangen maken de sake helemaal af.
Het beste is om deze sake koud in een wijnglas te serveren.
Perfect bij kip met Teriyaki saus.
| Classificatie: | Junmai Ginjo |
|---|---|
| Gebied: | Nagano |
| Stijl: | Nama |
| Inhoud: | 720ml |
| Alcohol: | 15.0% |
| Rijst polijsting: | 59% |
| Rijst type: | Miyama-nishiki |
| Importeur: | Sake.nl - eigen exclusieve import |
| SMV: | -1 |
| Zuurgraad: | 1.6 |
| Hoe te serveren: | Hanahie (gekoeld) |
Endo Brewery is een kleine sakebrouwerij gevestigd in de prefectuur Nagano in Japan. Zij staan bekend om hun toewijding aan het produceren van sake van hoge kwaliteit met behulp van traditionele brouwmethoden.
Al meer dan 150 jaar wordt de brouwerij beheerd door de
Endo-familie, die van generatie op generatie kennis en technieken doorgeeft.
Endo Brewery maakt gebruik van lokaal geteelde rijstsoorten zoals
Miyama-nishiki en het zuiverste bergwater, wat resulteert in sake met een
verfijnd en delicaat smaakprofiel.
De brouwerij excelleert in het winnen van internationale prijzen. Dit jaar
wonnen ze weer twee keer een Trophy Award bij het International Wine Challenge,
wat wordt gezien als de Oscars voor de sake industrie.